Rakan

Aku


Hati perasaan dan diri
Ku tulis susunan berbahasa ini
Untuk di nikmati diri
Juga anda yang sudi
Kurang silap usah di caci .

Citaku bukan sasterawan terbilang
Aku senang begini
Manusia kecil biasa biasa .

Punya hati punya rasa bebas berbicara .

Bila terbayang cinta
Akulah perindu ...



Saniza . K.Lumpur . 1431 .

Selasa, 22 Disember 2009

Ketakutan ku jadikan cinta dan kerinduan


Tuhan ku

Aku takut nuraka mu
Aku takut kesakitan amat di hari pembalasan
Lalu mendidik aku takut pada Mu .

Tuhan ku

Alangkah indah dan damainya
Bila ketakutan dan impian ngeri
Menjadi kerinduan dan kecintaan .

Lalu tidak ada istilah terpaksa meninggalkan dosa
Mengutip pahala kerana suka .

Bersama detik nadi , sentiasa ingatan di hati
Cinta hakiki yang paling suci.


Saniza . Kuala Lumpur . 5 Muharram 1431.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan