Rakan

Aku


Hati perasaan dan diri
Ku tulis susunan berbahasa ini
Untuk di nikmati diri
Juga anda yang sudi
Kurang silap usah di caci .

Citaku bukan sasterawan terbilang
Aku senang begini
Manusia kecil biasa biasa .

Punya hati punya rasa bebas berbicara .

Bila terbayang cinta
Akulah perindu ...



Saniza . K.Lumpur . 1431 .

Isnin, 21 Disember 2009

Jalan putih di malam gelap

Dalam malam yang gelap
Ku temui jalan putih yang terang
Jalan itu melambai aku ke situ .


Bila aku memasuki jalan itu
Ku campakkan sepatu ku yang kotor
Tapi aku masih tidak mahu memijak jalan yang putih itu
Masih berbau kaki ku yang tidak harum
Lalu aku merangkak dengan dua lutut dan dua tapak tangan ku
Terasa kesakitan anggota badan ku
Tapi aku redha
Ku temui kenikmatan dalam kesakitan itu
Aku lelah aku lenguh aku gagahi juga .

Di hujung nya aku sujud
Kembali kejalan kebenaran yang sejati
Bernasib baik nya aku kerana nafas masih ada dalam diri .


Kuala Lumpur . 4 Muharram 1431 .


Tiada ulasan:

Catat Ulasan