Rakan

Aku


Hati perasaan dan diri
Ku tulis susunan berbahasa ini
Untuk di nikmati diri
Juga anda yang sudi
Kurang silap usah di caci .

Citaku bukan sasterawan terbilang
Aku senang begini
Manusia kecil biasa biasa .

Punya hati punya rasa bebas berbicara .

Bila terbayang cinta
Akulah perindu ...



Saniza . K.Lumpur . 1431 .

Khamis, 18 Februari 2010

Bersama cinta ku


Bersama cinta ku


Aku
Dan cinta
Dan harapan
Dalam sebuah sapan paling kecil
Di tengah lautan
paling luas
Sangat dalam .

Bila aku merindu
Siapalah yang tahu
Yang ada langit biru
Dan lautan juga kebiruan .

Bila malam ku lihat bulan bintang
Cahayanya menyuluh alam
Masih berbayang kegelapan .

Bila siang matahari bersinar terang
Tapi jauhnya untuk ternampak daratan .

Aku berdayung tanpa dayung
Tapak tangan berdayung merentas lautan .

Bila sampan semakin usang
Mungkin ditelan lautan
Mampukah aku berenang ...



saniza . 4 Rabiulawwal 1431 .
Kuala Lumpur .







3 ulasan:

  1. cinta dan harapan..

    mampukah untuk ditawan..?

    BalasPadam
  2. Mampu kalau jujur dan iklas ...

    Berusaha dan memohon pada Tuhan .

    BalasPadam
  3. terus berjuang....sekali bararti lebih setelah itu MATI....

    BalasPadam